Hvordan behandler vi din reklamation?
Der er flere gode grunde til at vi som hovedregel skal have reklamationsvarer retur forud for reklmationsbehandling:
1. Vores mulighed for at udføre en korrekt og god reklamationsbehandling vil oftest være bedre når vi får hele varen retur og kan gennemgå den ordenligt.
2. Hvis det ender ud med en ombytning så kan vi undertiden bruge dele af det returnerede produkt til reparation på andre kunders produkt (service).
3. Undertiden kan vi reparere pruduktet med brug af dele fra tidligere indleverede reklamationer så der spares ressourcer.
4. Sidst men ikke mindst er det ofte tilfældet, at vores leverandør (producenten) skal have den defekte vare retur for at ville godtgøre os. Nogle kræver det også for at sikre pålidelige fejlstatistikker og fejlårsagsanalyser.
Derfor er det hovedreglen at reklamationsvarer skal returneres først. Vi refunderer altid returforsendelsesudgiften, når der er tale om gyldig reklamation og når du bruger vores returforsendelsesmåde (GLS shop return).
Returforsendelsen kan bestilles ved klik på linket på vores side om returvarer og garanti: https://www.elextra.dk/main.aspx?page=CompanyReturnTerms