Fortrydelse før modtagelse
Kan jeg annullere en ordre, som er pakket og faktureret, men ikke modtaget?

Din fortrydelsesret gælder i henhold til dansk købelov først fra modtagelsestidspunktet, da formålet med fortrydelsesretten er, at give dig mulighed for at tage varen i besigtigelse og vurdere om den lever op til det forventede.
Du kan naurligvis godt annulere din ordre før modtgelse men så gælder andre vilkår. Her gælder følgende:

1. Hvis den pakkede og fakturerede ordre fortsat ligger hos os, da kan den (hvis vi kan nå det før GLS afhenter vore pakker) krediteres mod et fradrag af vores std. krediteringsgebyr (kr. 39,- inkl. moms)
2. Hvis pakken allerede er afsendt til GLS pakkeshop, så skal du være opmærksom på at GLS opkræver et returforsendelsesgebyr på kr. 75,- inkl. moms, hvis du ikke afhenter pakken inden for 7 dage. Når pakken kommer retur til os bliver din ordre krediteret med fradrag af vore omkostninger: Oprindelig fragt til GLS pakkeshop + GLS returforsendelsesgebyr (kr. 75,-) + Krediteringsgebyr (kr. 39,-).  

Værd at vide. Det er ganske betydelige omkostninger forbundet med annulering af en allerede pakket og faktureret ordre, da vi bruger tid på:
- At plukke varer og pakke din ordre (udgiften er ca. 6 kr. pr ordrelinjepluk)
- At finde din pakke (blandt ofte rigtig mange pakker) i vores pakkeudlevering, efter annulering
- At udpakke og ligge dine varer tilbage på lager (her kan der være en pakkeemballage som ikke kan genbruges)
- At krediteredin ordre i vores bogholderi 
- At tilbageføre kortbetaling til dit betalingskort (Nets transaktionsgebyret får vi ikke refunderet)
Samlet tidsforbrug hertil er typisk 20-25 min. Så et krediteringsgebyr på kr. 39,- er markant under vores vores relle udgift og derfor en særdeles billig afregning for vores tidsforbrug på annullerede ordrer.
4 of 12 people found this helpful.   




Powered by LiveZilla Helpdesk